Var med på bloggutmaning #bravalnyavanor

Tillsammans är vi starka och nu är det dags att bli Hulken, låt mars bli en månad av bra val. Jag har den oerhörda fördelen att omge mig av fantastiska kvinnor som älskar hälsa lika mycket som jag gör. Så när jag berättade för dem om #bravalnyavanor var ingen av dem sena att hoppa på. #bravalnyavanor är en 4-veckorsutmaning som syftar till att stimulera dig att våga testa nya saker, göra bra val och skapa några nya vanor. Framförallt kostvanor.
Upplägget: att lägga till en eller två nya vanor varje vecka med slutresultatet flera bra nya kostvanor.
bravalnyavanor2

– 1a veckan ny morgonrutin: Varmt vatten med citron/cayennepeppar, morgonmeditation och grön drink. Samt foksuera på naturliga sötningsmedel(för att hitta sätt att ersätta sockret med ex dadlar, banan, osv – för att minska blodsockerdalar)
– 2a veckan smidiga mellanmål
– 3e veckan mejerifria alternativ (nötmjölk, cashewyoghurt, havreost osv) Jag märker att jag överäter ost och blir trött och seg deg. Det har inget att göra med att jag anser att mejeri är skadligt för kroppen eller att jag har en viss övertygelse. Den här utmaningen ska inte handla om att bli rädd för livsmedel utan om att hitta ett lekfullt sätt att testa nya saker.
– 4e veckan Eau naturell baby, välj grönt och kött som naturen bjuder det (dvs ingen pasta,färdighamburgare, tofu, quorn ”industritillverkat”).

Om du som deltagare känner att du vill köra alla veckans måltider hardcore enligt dess tema eller kanske försöka inkorporera tänket på några väl valda måltider är det helt okej. Det är DINA bra val som ska skapa DINA bra nya vanor. Vi grymma bloggande brudar ska hjälpa till att sprida ett tänk som vi står bakom.

Du anmäler dig med namn och mailadress här i detta inlägg eller till min mail oslagbarhalsa@gmail.com. Dela sedan dina tips och din resa i din blogg, på Instagram med taggen #bravalnyavanor och kommentera gärna i bloggarna under tiden! Alla deltagare öppnar inte bara upp för nya vanor utan är även med i utlottningarna av fina priser från våra fantastiska sponsorer:
Hälsa & Fitness
Svensk Kombucha

Superfruit
SmartaMaten

Helhetshälsa
LUBfoods

Yogobe
Naturalbox
Rynkeby

Vi drar igång den 1 mars och kommer då börja med att ge våra bästa tips på bra morgonrutiner och går ut nu för att ni ska hinna förbereda med recept, inköpslistor och annat som kan tänkas behövas för att optimera dina förutsättningar.

Förutom undertecknad består vårt starka blogg crew av

Malin Nylen – Malin Nylén
Johanna Zackrisson – Älskar, älskar inte
Annie – Live it, Love it
Tanja Dyredand – Ekostil.se
Jeanna – minaträningstajts
Cilla – En träningsblogg och lite till
Elin Wennman – Elin Wennman 
Linda Bryme – Härliga Var Dag
Veronica Jäderlund – Skonpuls.nu
Malin Karlstrand – Malins Blogg
Camilla Johansson – PT Camilla


4 kommentarer

Lämna en kommentar